香港新浪網 MySinaBlog
« 上一篇 | 下一篇 »
星屑醫生 | 14th Apr 2007, 13:16 PM | 部落格

閱讀甚麼, 才算閱讀?

留意到4.23 世界閱讀日的廣告, 竟然看見沙士英雄沈祖堯以一身「王子」look 拍攝宣傳硬照, 就覺得很好笑. 何謂「王子」look? 話說我的青少年團契裡有個學生ok 靚仔, 人「姣姣地」, 有一次穿黃色T-shirt 紫色褲子回來, 我們就笑他這是「王子」look!

權限的權衡

我們常說要與時並進, 特別是科技改變社會面貌和人類行為, 自然常會有新的思維和活動來取代舊有的. 舊行為面對新衝擊, 應該死命抵抗, 還是應該轉形, 或甚至乖乖地接受淘汰? 這令我想起剛在now.com 翻看了那集有關網上侵權行為的《新聞透視》.

醫生會伊人_002: 流感針, 有無用?

林子揚真醒, 竟在《新聞透視》裡大聲播:「你o依家聽緊的是CMM.HK! 」你估有沒有朋友聽到然後click 上CMM.HK 呢? 哈. 當然不能不提, 我和嘉琳逢星期五播出新的一集《醫生會伊人》, 又來導聽.

閱讀甚麼, 才算閱讀?

留意到4.23 世界閱讀日的廣告, 竟然看見沙士英雄沈祖堯以一身「王子」look 拍攝宣傳硬照, 就覺得很好笑. 何謂「王子」look? 話說我的青少年團契裡有個學生ok 靚仔, 人「姣姣地」, 有一次穿黃色T-shirt 紫色褲子回來, 我們就笑他這是「王子」look!

Click 上4.23 世界閱讀日的網頁, 全世界都有相關的響應活動, 最特別的是「玫瑰贈書人」, 真正浪漫幽雅. 香港的口號則有點離奇, 「全城閱讀10分鐘」就夠了? 內容說:

我們誠邀全港市民一同參與「全城閱讀10分鐘」活動--在4月10日至4月30日期間,每天或於任何一天抽出最少10分鐘閱讀課外書(雜誌、報章、漫畫書及娛樂周刊不包括在內)。

我立時想, 繪本算不算漫畫? 讀電子書應該算閱讀吧. 讀Blog 又算不算閱讀? 似雜誌或新聞評論的Blog 不算閱讀? 連載小說的Blog 就算閱讀~ 那其實應該叫閱讀文學日才對? 再想一想, 現在能閱讀的範圍已經變得很廣,「課外書」這名詞是不是已過時了? 能與時並進而又更準確的閱讀詞語, 應該是甚麼?

權限的權衡

常有人說要與時並進. 特別是當科技不斷不斷改變社會面貌和人類行為, 自然常會有新的思維和活動來取代舊有的. 舊行為面對新衝擊, 應該死命抵抗, 還是轉形, 或甚至乖乖地接受淘汰? 這令我想起剛在now.com 翻看了那集有關網上侵權行為的《新聞透視》.

非法上下載確然等同盜版, 甚至等同偷竊的不當行為. 我不是說應向惡勢力低頭, 而是說, 在努力教育公眾尊重知識產權和拒絕侵權之餘, 業界還應建立一個比「強制立法」更新更積極的思維才是生存之道. 節目裡有網友說到:「這是用法律手段來保護舊有的生意模式」, 我覺得這說得對.

撇開犯罪不犯罪的問題, 我們想想一個汰舊換新的問題. 舞廳早因為唱片式微, 鐵皮玩具在塑膠大行其道的時後再無立足之地. 寫信和聖誕咭乖乖地給email 淘汰了, 和老友傾開計, 才知道原來還有各大寫字樓裡的阿叔和秘書小姐, 都一併給email 淘汰了.

再用這個和我自己的醫療範疇做過比較. 大膽說句, 我覺得50-100 年內, 現在堪稱最賺錢的外科 (簡單來說就是施手術) 可能會完全式微: 電腦和機械人會取代人手做手術, 微型和納米技術淘汰內窺鏡, 基因科技消滅癌症腫瘤... 於是外科醫生再無可切, 刀也沒有得開. 我們應如何看待這無可遏止的轉變? 難道應趁現在申請限制基因工程的開發和使用?

過去十年備受沖擊的傳統媒體沒有與時並進, 選擇了抗衡而非利用, 終於錯過了轉型的機會以至到今天要在洪流下作垂死掙扎. 想不到在節目裡竟見到林子揚! 他說:「傳播比版權更值得注意」, 因為傳播本身, 其實已有商業價值.

我十分贊同. 然而傳統媒體沒有看重「傳播」本身的商業價值, 卻只一味著重「版權」得來的利益, 多年來的情況已經反映, 這應該只會是個死路. 因此我也會覺得能將音樂影像羅至旗下, 著重傳播多於版權的apple 和you-tube 將會成為大贏家, 並且會進一步推動媒體, 甚至娛樂生態轉型.

別妄想依賴政府官員, 他們大概做不得了甚麼. 節目主持別出心裁地send 了個email 給工商及科技局首席助理秘書長余小姐, 引她打開 email attachment 裡的報紙評論轉載. 然後問, 她這個開attachment file 的行為, 將來會不會給算在可能要立法規管網上侵權的行為之中. 那官員忽然給殺個措手不及當然語塞, 之後的回應好明顯隨口推搪. 她說: 「在不知情的情況下, 就算有刑事條文規管有關活動, 都不會認為她(自己) 要負上刑事責任. 而干犯了法例的行為不算為有罪.」

o下? 不知者不罪? 究竟想清楚了沒有?

醫生會伊人_002: 流感針, 有無用?

林子揚真醒, 竟在《新聞透視》裡大聲播:「你o依家聽緊的是CMM.HK! 」你估有沒有朋友聽到然後click 上CMM.HK 呢? 哈. 當然不能不提我和嘉琳逢星期五播出的新一集《醫生會伊人》, 又來導聽.

0:00    你沒有轉錯台

2:20    你的身體似座城

3:50    收不收吊橋的吊詭

7:25    點解扁桃腺o甘「騎呢」

10:55   流感針

13:00   打了針病得更多?

有朋友問我為甚麼按了那些訂閱的LINK 無反應. 這是因為你必須要有能訂閱的軟件才能訂閱. 我自然推介用這免費又好用的itunes啦, 況且, 自己其實不認識其他軟件~ emoticon 學用css 訂閱網誌和podcast 也可說是與時並進之舉, 而且訂閱數字的增加能為我們帶來一點鼓舞和安心之感呢. 不過要是真有困難, 最易聽的方法就是按sidebar 裡的三角形「play」按鈕囉~

請多留言給我們, 讓我們做得更好. 且看podcast 能否帶來廣播媒體的蛻變浪潮~


[24]

[引用] | 作者 師濤 | 27th Apr 2007 15:03 PM | [舉報垃圾留言]

[23]

醫生,借個位嚟呻下....
相信你地都知al use of english有份paper叫practical skill.上年份practical skill就有限500字寫份long task.我上年就係乖得滯,跟足嗰500字限制.事後聽番D人講番,攞A D人話佢冇理過o個500字,乜都抄.我跟足就淨係得個E.今年佢又係用番500字限制.我抄足.但係佢就話唔改500字之後o既points.考評局真係玩謝我.我考多年都係想考好D成績啫.我唔係蠢,今年又唔係懶,點解考評局要咁玩謝我呢.我想講比唔負責任o既考評局職員聽:你上年自己選擇比人任抄,你地今年唔應該扣分,就算要扣,都應該比instruction人睇,至少等人知個評分改左,唔係淨係冇左兩分,而係會冇埋500字之後o既content分.咁樣做對D上年跟足而今年醒左o既人好唔公平.我都希望其他人見到呢段野,一,可以講下我o既錯誤.二,可以反映一下比其他人聽.

我知考試講彩數,但係要我因為考評局唔負責任o既行為而累我(其他人)浪費一年時間,我絕唔認同.我亦知公開試成績唔代表D咩,但係如果我(其他)重考o既人重考得o既,當然希望自己有更好成績,升到上大學/好D o既系,而唔係比多個機會考評局玩多一次.


[引用] | 作者 重考生 | 18th Apr 2007 22:53 PM | [舉報垃圾留言]

[22]

醫生,我想問下你覺得市面上邊隻醒神飲品/食品啱o係溫書o個時或者係考試之前用呢?


[引用] | 作者 重考生 | 18th Apr 2007 20:33 PM | [舉報垃圾留言]

[21]

emoticon仲有,唔好忘記,去年暑假,"特衰政府"聯同"保皇黨,霸王硬上功,推翻"民主派"的"日落條款",通過咗授權執法部門"秘密監察".如果,網上侵權刑事化,成功立法,到時候,溫水煮娃,人人自危,想反抗已經太遲了.卡斯帕羅夫:http://www.google.com.hk/search?hl=zh-TW&q=%E4%BF%84%E7%BE%85%E6%96%AF%E5%8F%8D%E5%B0%8D%E6%B4%BE&btnG=%E6%90%9C%E5%B0%8B&meta=


[引用] | 作者 齊瓦哥醫生 | 18th Apr 2007 15:24 PM | [舉報垃圾留言]

[20]

emoticon Download 13-4-2007"Talkonly"podcast,Patr 3,這班 I.T.人,深入討論網上侵權刑事化的後果,嚴重性.http://www.talkonly.net/


[引用] | 作者 Bill Gates | 18th Apr 2007 15:07 PM | [舉報垃圾留言]

[19]

emoticon 係唔係netvigator用戶,登記e-mail address,先睇到TVB 寬頻d節目,我都唔係用"網上行",所以睇唔到.另外,我最憎log in,記password,我已經去唔同網站,開了幾十個account,我唔想再開.我用唔到一版過留言,一次過出太多字,Sina會出唔到留言,況且,分10個留言,會清析d,我仲要post埋相.基本上,你拉10個留言,有咩關係呀?慢慢睇啦,分10日睇囉.


[引用] | 作者 大字人 | 18th Apr 2007 14:59 PM | [舉報垃圾留言]

[18] Re:
Gabriel :
以閱讀這個行為來說,我每天不止十分鐘,但是如果提倡的是閱讀帶來的知識,一年一天的十分鐘可以得到甚麼呢?
說到科技的發展,法律很多時都要因為應當時的科技作出調整。如果合法渠道都未做好,只是一味叫人買唱片,又怎會叫人信服呢。
說起醫療科技,就算現在未發展成納米技術,現在可以用一顆膠囊代替內窺鏡,微創手術也開始普及,最能受惠的是病患呢。
是, 那膠囊還不算太普及. 微創就做得好好了. 所以, 哈, surgery 遲早要大改的了.
病人受惠最重要!


[引用] | 作者 星屑醫生 | 17th Apr 2007 18:22 PM | [舉報垃圾留言]

[17]

以閱讀這個行為來說,我每天不止十分鐘,但是如果提倡的是閱讀帶來的知識,一年一天的十分鐘可以得到甚麼呢?

說到科技的發展,法律很多時都要因為應當時的科技作出調整。如果合法渠道都未做好,只是一味叫人買唱片,又怎會叫人信服呢。

說起醫療科技,就算現在未發展成納米技術,現在可以用一顆膠囊代替內窺鏡,微創手術也開始普及,最能受惠的是病患呢。


[引用] | 作者 Gabriel | 17th Apr 2007 16:37 PM | [舉報垃圾留言]

[16] Re:
mingming :
醫生係sina網誌人氣王...
cmm 張側面o既相有d似eason喎~~~

CMM 呢, 這是為了造勢而誇了點的. ?O下, 似EASON~~~~


[引用] | 作者 星屑醫生 | 16th Apr 2007 11:13 AM | [舉報垃圾留言]

[15] Re:
HW :
「......而干犯了法例的行為不算為有罪」
這句句子本身就有邏輯問題,亦有違普通法的精神吧!

是, 我是筆錄她口講逐個字轉載的. 我其實聽不明她在說甚麼.
官員的LEVEL 是大概如此的了.


[引用] | 作者 星屑醫生 | 16th Apr 2007 11:09 AM | [舉報垃圾留言]

[14] Re:
水翟 :
單單看你篇文,已差不多十分鐘,聽埋醫生會伊人...差不多半小時。唔駛閱讀日,都已達標!
關於版權法,在這個糊糢討論階段,身為博客可表達意見外,自身在用圖和分享音樂方面都是謹慎為尚。好似早前被迫關閉的多啦A夢網站,我實在感到可惜!
另外我想提的,寫字樓的阿叔和秘書可能被迫升格為Administrative officer及Deputy executive secretary。聽起來個名,更加專業!慘!

謝謝你的閱讀和收聽. 就是呀, 其實在立法和教育之餘, 他們要是能有更積極的回應那就好極. 我聽聞EMI 會有授權歌曲讓BLOGGER 播. 這才是與時並進的思維.


[引用] | 作者 星屑醫生 | 16th Apr 2007 11:04 AM | [舉報垃圾留言]

[13]

喂, 大字人, 你留資料還留資料, 可不可以一版過? 我一拉拉10個留言, 看得我好辛苦. 其實你好應該寫個blog, 一定多人看.

原來winamp 仲可以落podcast.
是呀, now.COM 裡有TVB 寬頻, 可以看新聞透視, 星期乜檔案, 更上一層樓等等.
我不曉BT 呢.


[引用] | 作者 星屑醫生 | 16th Apr 2007 10:36 AM | [舉報垃圾留言]

[12]

emoticon如果,被佢哋成功立法,仲得了!香港咪變咗大陸d網絡公安一樣,政府權力越來越大,我點知d差佬,海關等...執法部門會唔會濫權呀,聽咗"共產黨"指示",亂捉人呀!比他們立法,咪即係放把刀,在自己頭上.之後,萬一出咗d咩事,跟著政府又話你自己,當年立法,從沒有人去看清楚那柄刀.好似漏夜快刀斬亂麻,清拆"天星碼頭,咁賤格!http://farm1.static.flickr.com/243/459739482_67602c4141_b.jpg


[引用] | 作者 施明德 | 15th Apr 2007 19:24 PM | [舉報垃圾留言]

[11]

「......而干犯了法例的行為不算為有罪」

這句句子本身就有邏輯問題,亦有違普通法的精神吧!


[引用] | 作者 HW | 15th Apr 2007 18:40 PM | [舉報垃圾留言]

[10]

emoticon 各位網友,如果想反對版權刑事法,可以聯絡他們兩個,中大學生會知識產權小組:鄭斌彬.另外那個,我忘記他個名.http://farm1.static.flickr.com/232/459713201_5cc6251028_b.jpghttp://farm1.static.flickr.com/195/459713203_207bd7e05a_b.jpg


[引用] | 作者 愛迪生 | 15th Apr 2007 18:39 PM | [舉報垃圾留言]

[9]

emoticon 就係d兩條友最乞人憎,"馮添枝,叢運滋",成日主張政府,用法律手段來保護舊有的生意模式.一年多前,他們去了"互動電視",即有線27台,做訪問.我已經Phone in剷佢哋,反對刑事化.他們都癲Q線,我都唔聽香港流行歌,亦很少睇港產片,就算有睇,都係睇電視.我都無BT過任何嘢,佢哋自己又不與時並進,就算冇BT,冇互聯網,我都唔再聽本地歌,唔睇港產片架啦,佢哋遲早都要死架啦,左賴右賴.

http://www.tictv.com/chi/index.php  


[引用] | 作者 蠱惑天皇 | 15th Apr 2007 18:02 PM | [舉報垃圾留言]

[8]

emoticon 師濤,都係被"Yahoo網奸"出賣,向"共產黨"公開 IP address和 e-mail內容,害到"師濤"記者,無端端要坐10年監,我估很多人,都冇留意這宗新聞,唔知背後立法的真正動機.http://www.google.com.hk/search?hl=zh-TW&q=%E5%B8%AB%E6%BF%A4&btnG=%E6%90%9C%E5%B0%8B&meta=


[引用] | 作者 劉山青 | 15th Apr 2007 17:50 PM | [舉報垃圾留言]

[7]

emoticon 如果,你聽電台或網台onlive,亦可選用realplayer,比較穩定.如果,你在海外或要重溫"香港電台"d節目,我建意,就一定要用realplayer,連線最快,最穩定.因為,用唔到其他軟件,就算用到,都好鬼煩.http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=realplayer&tag=srch


[引用] | 作者 Bill 雞屎 | 15th Apr 2007 16:58 PM | [舉報垃圾留言]

[6]

emoticon Download"Winamp",呢隻軟用啦,好好用架,我聽其他網台或Podcast,都靠晒佢,才可以download到data to MP3機,有幾隻款"Winamp",自己慢慢選擇.我好似用Bundle,12MB那隻款.http://www.winamp.com/player/free.php


[引用] | 作者 Bill Gates | 15th Apr 2007 16:41 PM | [舉報垃圾留言]

[5]

emoticon 上星期六,7-4-2007,我睇"新聞透視",都見到CMM台長"林子揚"呀,冇見佢一段時間上電視,佢又觀仔咗呀.如果,留埋鬍鬚,仲有型呀!呢位就係"Podcast王子:林子揚".http://farm1.static.flickr.com/243/459595696_034c24ad4a_b.jpg


[引用] | 作者 白花油王子 | 15th Apr 2007 16:20 PM | [舉報垃圾留言]

[4]

emoticon

喂!乜now.com可以翻看《新聞透視》架咩?


[引用] | 作者 古蠱天皇 | 15th Apr 2007 16:05 PM | [舉報垃圾留言]

[3]

醫生係sina網誌人氣王...

cmm 張側面o既相有d似eason喎~~~


[引用] | 作者 mingming | 15th Apr 2007 12:27 PM | [舉報垃圾留言]

[2]

為閱讀而閱讀,不如不讀,閱讀不是為了扮有形...

版權那法那個,可能製作人還沉睡在"作首歌唱首歌就收入百萬"的和味年代,不知道世界早就不同


[引用] | 作者 shadowzo | 14th Apr 2007 18:21 PM | [舉報垃圾留言]

[1]

單單看你篇文,已差不多十分鐘,聽埋醫生會伊人...差不多半小時。唔駛閱讀日,都已達標!

關於版權法,在這個糊糢討論階段,身為博客可表達意見外,自身在用圖和分享音樂方面都是謹慎為尚。好似早前被迫關閉的多啦A夢網站,我實在感到可惜!

另外我想提的,寫字樓的阿叔和秘書可能被迫升格為Administrative officer及Deputy executive secretary。聽起來個名,更加專業!慘!


[引用] | 作者 水翟 | 14th Apr 2007 14:58 PM | [舉報垃圾留言]